Mulige skoletomter presenteres etter påske

Det er ikke gjort i en fei å foreslå - og konsekvensutrede - mulige tomter for nye skoler i Sandefjord.

I fjor startet prosjektet «Tomtesøk for nye skoler i Sandefjord sentrum og øst». Arbeidet har tatt litt lenger tid enn først antatt, men nå nærmer det seg en presentasjon.

– Vi har gjennomført konsekvensutredning av aktuelle skoletomter og holder på å ferdigstille våre leveranser, sier Signe Moland som leder prosjektet i Sandefjord kommune.

– Det er gjennomført en stor og omfattende konsekvensutredning, som skal være et godt grunnlag for veloverveide valg av skoletomter senere, understreker Moland.

Etter påske vil rapporten med forslag til mulige tomter, bli presentert for politikerne og innbyggerne.

Prosjektgruppa jobber også med å lage et fortellerkart som skal gjøre hele utredningen lett tilgjengelig for folk flest.

– Vi ønsker en åpen og gjennomsiktig prosess, slår Moland fast.